czwartek, 27 marca 2014

[004] - Emily S.

Dzisiaj, przyjdzie mi ocenić bloga Emily S.  - http://harry-styles-fan-fiction.blogspot.com/

Pierwsze wrażenie: Hmmm. Bardzo ładny wygląd. Szablon jest ciekawy, chociaż nagłówek mały. Nie nazwałabym go mikroskopijnym, ale za wielki to nie jest.
5 p / 5 p
Wystrój: Tak jak już mówiłam, szablon jest ładny. Jednak gdy czytałam fabułę, trochę on mi mówił, że nie pasuje. Krzyczał. Jest ładny, ale nie do tematyki.
5 p / 10 p
Ortografia, styl itp..: Czytam tego bloga i stwierdzam, że jest on ciężki do zrozumienia. Nawet można by rzec trudny. Błędy, pojawiają się czasami, ale to ortograficzne. To się każdemu może zdarzyć. Czcionka jest czytelna i ładna. Ale znalazłam błąd  w dialogach. Czemu piszesz je w cudzysłowu?
,,Zdychaj!''-Syknąłem
Są tu nawet dwa błędy. Nie to, że źle piszesz dialogi, to nie robisz spacji po znakach. Kiedyś, też nie robiłam spacji i potem zdałam sobie sprawę, że jest źle. Poprawiłam to. A tak to powinno wyglądać:
- Zdychaj! - Syknąłem
Staraj, się to tak zapisywać. Ogólnie bardzo trudne jest twoje opowiadanie. Trudno je pojąć. Bardzo ładne słownictwo używasz. No to tyle, co do ortografii i stylu.
4 p / 10 p
 Dodatkowe punkty:  Za zamówienie szablonu masz punkt, za zwiastun. To jest bardzo oryginalne.
5 p / 5 p

Łączna ilość punktów: 19
 Dostajesz dobry. Tak jak już wspomniałam. Popraw dialogi i rób spacje.



3 komentarze:

  1. Cóż, ja sądzę że cudzysłowy są poprawne, ponieważ są bardzo popularne w Wielkiej Brytanii, chciałam aby mój blog się odróżnił od tych "wszystkich", aby było coś w nim nowego, co nie spotyka się często w Polsce.
    Co do szablonu, szablon nie posiada nagłówka* jest to same tło, jakby można było zauważyć, sądzę że pasuje do tematyki, ponieważ na szablonie Harry (1D) jest w postaci Anioła Ciemności jak i dobrego anioła, w następnych rozdziałach można dostrzec że staje się milszy więc pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do mnie :)))))
    http://changes-harrystyles-fanfiction.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jednak gdy czytałam fabułę, trochę on mi mówił, że nie pasuje.
    Mnie coś mówi, że masz problem z jasnym formułowaniem myśli.

    Jest ładny, ale nie do tematyki.
    Której? Każdej? ;__; To przechlapane.

    Ortografia, styl itp..:
    Kropka Ci się rozmnożyła.

    Nawet można by rzec trudny.
    Możnaby.

    Błędy, pojawiają się czasami, ale to ortograficzne.
    Tak jak ten z-tyłka-wyjęty pierwszy przecinek pojawił się w miejsce zaginionego sensu zdania.

    Czemu piszesz je w cudzysłowu?
    Co to jest cudzysłowu i czy jest jadalne? Bo chyba nie chodziło Ci o to, że dialogi zapisywane są w cudzysłowie.

    ,,Zdychaj!''-Syknąłem
    Są tu nawet dwa błędy. Nie to, że źle piszesz dialogi, to nie robisz spacji po znakach.

    Raczej „nie dość, że źle zapisujesz (...)". // Jakich znakach? Drogowych? ;)
    A w powyższym zapisie błędów jest więcej niż dwa:
    1) Zbędny cudzysłów, na dodatek skonstruowany z przecinków i apostrofów.
    2) Brak spacji.
    3) Zbędna wielka litera.
    4) Łączniki zamiast myślników.

    Kiedyś, też nie robiłam spacji i potem zdałam sobie sprawę, że jest źle. Poprawiłam to.
    Popraw też wstawianie przecinków w niewłaściwe miejsca. Tak, mam na myśli ten pierwszy. Jest zbędny.

    A tak to powinno wyglądać:
    - Zdychaj! - Syknąłem

    Nie, to powinno wyglądać tak:
    – Zdychaj! – syknąłem.

    Staraj, się to tak zapisywać.
    Bo jak nie, to dźgnę Cię przecinkiem.

    Ogólnie bardzo trudne jest twoje opowiadanie.
    Mistrz Yoda składnię tę pochwala.

    Bardzo ładne słownictwo używasz.
    Tak ładne, że aż z zachwytu urywa mi od poprawnej odmiany.

    Dodatkowe punkty: Za zamówienie szablonu masz punkt, za zwiastun. To jest bardzo oryginalne.
    5 p / 5 p

    Skoro za zamówienie szablonu dostała jeden punkt, to wychodzi na to, że za zwiastun aż cztery? Niezłe naciąganie.

    Autorko opowiadania: Nieprawidłowy zapis dialogów nie uczyni Cię oryginalną. Śmiem twierdzić, że w zalewie wtórnego analfabetyzmu oryginalną uczyniłby Cię ich poprawny zapis.

    OdpowiedzUsuń